روزانه

روزانه

روزانه

تاثير بودن يا نبودن برند در رشد كسب و كار

تاثير بودن يا نبودن برند در رشد كسب و كار

كسب و كارها چه در قالب حقيقي و چه در قالب حقوقي يعني با ثبت شركت عمدتا با هدف رشد و توسعه سرمايه و سود آوري راه اندازي مي شوند. هر چند برخي از كسب و كارها نيز با اهداف غير انتفاعي به ثبت مي رسند كه ممكن است امور عام المنفعه باشد. برند يكي از مهم ترين عوامل در سود دهي و رشد اقتصادي اين كسب و كارها است و بدون داشتن برند موفق نمي توان به آينده يك كسب و كار خيلي دل خوش بود.

در واقع به همين دليل است كه ثبت برند در بين همه كسب و كارهاي حقيقي و حقوقي به اين ميزان اهميت پيدا كرده است. برند يا همان علامت تجاري از جهات مختلفي مي تواند به موفقيت اقتصادي يك كسب و كار كمك زيادي بكند.

اولين و مهم ترين دليلي كه ثبت برند را عامل موفقيت در كسب و كار مي داند، اين نكته است كه برند باعث شناخته شدن محصولات يا كالاها و خدمات يك شركت به نسبت شركت هاي ديگر مي شود. اين برند است كه به مشتري نشان مي دهد كه تفاوت دو محصول مشابه دو توليد كننده چيست. مشتري با ديدن برند حتي اگر اسم توليد كننده را نداند، اين تصوير را به ذهن مي سپارد و براي دفعات بعدي تنها كافي است اين تصوير را روي محصول مورد نظر خود ببيند تا در صورت داشتن رضايت از محصول به راحتي انتخاب اول مشتري باشد. جالب تر اينكه مشتريان اغلب با استفاده از برند محصولات و خدمات مورد نظر خود را به ديگران معرفي مي كنند. بر اساس آمارهاي مختلف هر مشتري راضي با استفاده از شناخت برند مي تواند 20 مشتري ديگر را به ليست مشتريان شركت اضافه كند.

نكته مهم ديگر اين است كه برند يك ابزار بسيار قدرتمند در دو موضوع ماركتينگ و تبليغات است. كسب و كارها براي اينكه بتوانند محصولات و خدمات خود را تبليغ كنند و يا با استفاده از ابزارهايي روي بازاريابي آنها سرمايه گذاري كنند نياز به برند دارند. بدون برند مفهومي به نام ماركتينگ يا بازاريابي و همچنين تبليغات عملا بي معني خواهد بود. اين نكته حتي براي يك كسب و كار شخصي نيز اهميت دارد.

برند به عنوان شناسنامه محصول يا خدمت مي تواند ارزش افزوده زيادي براي شركت به همراه داشته باشد و به عنوان يك دارايي شناخته شود. برندهاي موفق و شناخته شده فرصت استفاده شركت ها را از وام ها و تسهيلات دولتي بيشتر مي كنند و اين فرصت را به كسب و كارها مي دهند كه شانس بيشتري در اخذ نمايندگي شركت هاي بزرگ تر داخلي و يا خارجي و يا حتي اعطا نمايندگي به ديگر شركت ها را داشته باشند. حتي برند ابزاري است كه با آن شركت ها و كسب و كارها مي توانند در نمايشگاه ها بيشتر بدرخشند.

نكته ديگر اين است كه ضمن شناسنامه دار كردن محصولات يا خدمات مانعي است در برابر سو استفاده هاي احتمالي برخي از سود جويان. معمولا سرمايه هاي زيادي باعث مي شود تا يك برند به موفقيت برسد و مشتريان به سمت آن گرايش پيدا كنند. البته اين منوط به اين نكته است كه قبلا براي ثبت برند اقدام شده باشد. حفظ و نگهداري و مهم تر از آن مالكيت برند بايد در اولويت هر كسب و كاري باشد تا سرمايه گذاري روي برند توجيه داشته باشد.

ثبت نوبل ارائه دهنده خدمات متنوع ثبتي از ثبت شركت گرفته تا ثبت انواع برند در ايران آمادگي دارد تا در كمترين زمان و با ضمانت بالا برندهاي منحصر به فرد شما را به ثبت برساند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاريخ : ۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۲:۲۸ | نویسنده : روزانه | نظرات (0)
[ ۱ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.